Povestea lui Luca

Povestea lui Luca

Povestea lui Luca, un program unic si gratuit, dedicat copiilor, adolescentilor si cadrelor didactice.
DE CE “ POVESTEA LUI LUCA”? PENTRU CA NOI NE DORIM SA INTEGRAM COPIII CU NEVOI SPECIALE IN INVATAMANTUL DE MASA

BENEFICIILE INTEGRARII COPIILOR CU AUTISM IN SCOLILE DE MASA

Mai multe studii subliniaza beneficiile obtinute in urma integrarii in colectivitate, mai exact in invatamantul de masa. S-au vazut schimbari pozitive atat cognitiv, cat si la nivelul limbajului, dar si social si motor.

“ Hanson spunea ca aceste beneficii nu sunt realizabile daca nu dezvoltam la copii capacitatea de a comunica cu ceilalti, de a participa la interactiunile sociale. In caz contrar, se executa un risc social de izolare si de agravare a handicapului lor. “

Necesitatea integrarii in sistemul scolar este important pentru viata lor sociala, pentru integrarea in societate. Stiu ca spuneti: de ce ne folosim de voi, ca sa obtinem noi ceva, dar conventia ONU spune asa: “ toate drepturile copiilor cu dizabilitati vor fi protejate. Ei se vor bucura de copilarie in mod egal cu ceilalti copii. Binele copiilor este cel mai important. Societatea va intelege si aprecia capacitatile persoanelor cu dizabiliati. De asemenea, va promova meritele si realizarile acestor persoane. “ , pe scurt au drepturi egale.

“ Banca Mondiala sustine ca principiul fundamental al scolilor inclusive este acela ca toti copiii trebuie sa invete impreuna, indiferent de dificultati sau diferente. “

“ Conferinta de la Salamanca ( Spania ) 1994 a fost organizata de UNESCO si de Ministerul Educatiei din Spania si este considerata un moment efectiv de lansare a viziunii educatiei inclusive in lume.

Declaratia incepe facand apel la angajarea tuturor in procesul educativ, enuntand dreptul elevilor cu CES de a avea acces la scoli normale si adauga: Educatia incluziva, incorporeaza principiile universal valabile ale unei pedagogii sanatoase, centrate pe copil.

La Conferinta Mondiala asupra educatiei speciale, delegatii a 88 de guverne si 25 de organizatii international au adoptat o declaratie comuna care contine printer altele si acest enunt: fiecare copil are dreptul fundamental la educatie si trebuie sa i se asigure sansa de a atinge si de a mentine un nivel acceptabil al invatarii. “

Sursa:

  1. HUNT, P., SOTO, G., MAIER, J., LIBOIRON, N., & BAE, S. Collaborative teaming to support preschoolers with severe disabilities who are placed in general education early childhood programs. Topics in Early Childhood Special Education, 24(3). New York, 2004, p.123-142.
  2. DECLARATIA DE LA SALAMANCA SI CADRUL DE ACTIUNE PRIVIND NEVOILE EDUCATIONALE SPECIALE – UNESCO (1994).

Luca este un baietel cu autism care incearca sa se integreze intr-o scoala, dar aici se loveste de colegii care nu-l inteleg, care nu-l accepta, de profesori care nu stiu ce metode sa aplice in cazul lui.

In povestea noastra exista super eroi, oare in societatea noastra exista?

𝐔𝐧 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐮𝐧𝐢𝐜 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐮𝐬𝐭𝐢𝐧𝐞 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐠𝐫𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐜𝐮 𝐧𝐞𝐯𝐨𝐢 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐞 𝐢𝐧 𝐢𝐧𝐯𝐚𝐭𝐚𝐦𝐚𝐧𝐭𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐬𝐚

 

MAI MULTE DESPRE ACTIVITATEA NOASTRA GASITI AICI 

PENTRU COLABORARI VA RUGAM SA COMPLETATI FORMULARUL, IAR NOI VENIM CU DRAG LA VOI 

1 Step 1
Selecteaza o optiune
GDPR
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Enter Your keyword

Phasellus nec magna posuere, convallis nibh sit amet, vehicula augue.

[contact-form-7 id=”623″ title=”Appointment popup form”]